marți, 29 iunie 2010

Cine mai stie sa scrie?

Citeam ieri intr-un ziar despre bac. A fost proba la Limba si Literatutra Romana- scris si eram curioasa ce s-a dat. S-a dat basmul cult si drept urmare, domnisorii si domnisoarele au fost rugati sa isi dea cu parerea despre ce se intampla.

Dincolo de chestiile de 2 bani de genul "stam mult, nu sunt conditii, examenul e greu" bla bla, mi-a atras atentia opinia unei fete.
Dansa zicea ceva de genul: la oral e mai usor, mai bagi un zambet, daca te incurci te mai ajuta profesorul, dar la scris e greu. Trebuie sa fii atent sa nu faci greseli de ortografie!"
HAAAAA????
POFTIM?

Cum adica, marea problema nu e ca nu stii critica literara, ca nu stii firul epic cum trebuie, ca nu stii sa dai exemple de alte basme culte sau sa incadrezi in literatura universala?!!! Problema e ca nu stii sa scrii s-au, v-am, i-am, ti-am, da-mi, fa-mi, trece-ma bacul, te rog (in loc de pls)????
Inca ma mai crucesc, inca nu inteleg cum vine treaba asta, va jur!

Cum adica problema e ca nu trebuie sa faci greseli de ortografie? Pai asta credeam ca e o problema care se rezolva prin clasa a 7-a maxim, ca inveti toata gramatica si faci analize complicate! Cum adica "trebuie sa scrii corect"?
Sa ma lamureasca cineva, ca eu tot nu pricep.

Si ca sa ii raspund oarecum domnisoarei respective... Draga mea, a scrie corect este un Must Have al vietii.

Bafta la bac...

Un comentariu: