joi, 8 ianuarie 2009

Tombe la Neige!

In sfarsit! Ninge, ninge mai de Doamne Ajuta si in Bucuresti!
Simtim putina iarna, se mai ascund gunoaiele, nesimtirile, crizele, gazele, starile de urgenta, datoriile, creditele, urateniile lumii asteia!
Ninge frumos, cu fulgi mari, de basm.
Va astepata basme si carti de Flu.ro!
O carte interesanta, care ne lasa sa privim dincolo de lumea noastra este Citind Lolita in Teheran.
S-au lansat si comentarii pe baza subiectului, cu pareri pro si contra privind statutul femeii musulmane.
Am cunoscut cateva fete care purtau val in Franta, nu erau obligate sa faca asta dar nici nu isi doreau vreo schimbare. Nu simteau nevoia sa faca lucruri iesite din comunul lor iar cele care simteau asta, faceau. Diferenta de mentalitate era greu de inteles de catre ambele parti. Ele nu intelegeau cum noi ne ducem la discoteca imbracate in bluze transparente si cu spatele gol, noi nu intelegeam cu de ele nu vor sa faca asta si nu inteleg nevoia asceasta. Nu reuseam sa ne pricepem aceste... trairi. Insa erau cateva subiecte considerate tabu acolo: salariul, originea si religia. Nu se discutau aceste subiecte, tocmai ca sa se evite "conflictele". Cand am plecat din Franta, tocmai aceasta "noblete sociala" dusese la un scandal national, numit "scandalul valului". Lucrurile despre care nu se discuta din diverse motive nu sunt tocmai rezolvate. Ba din contra, strang frustrari. A, si daca fetele erau cuminti si cu valul pe cap, cu bluze care intotdeauna acopereau fundul, baietii musulmani pe care i-am cunoscut eu.... fumau fara exceptie, "fumau" cu cateva exceptii, nu dansau exceptand manele si yala yala habibi (nu stiu cum se scrie, scuze) beau exceptional, si cantau de exceptie :)
Nu erau artisti, erau studenti simpli, pe la sport, pe la mate, care pe unde putea!:) Erau tare simpatici!:)
Si pentru ca afara ninge, pentru ca mi-am adus aminte de Franta, mi-am amintit si de o melodie minunata!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu